luni, 14 decembrie 2009

Maini reci.Trist.

Dimineata isi luase cursul sau obisnuit.Acelasi loc in care ma trezesc , acelasi “ritual de dimineata” , dar de fiecare data , cu alte ganduri. 

Dupa o scurta perioada de stat in pat si meditate , m-am decis ca ar trebui sa imi ridic corpu din pat , si sa imi incep obisnuitul ritual de dimineata.

Mergand prin casa cu ochii pe jumate deschisi si corpul inca amortit , ma gandeam la un singur lucru….FOOD,oare ce sa imi fac de mancare

Ducandu-ma inapoi in camera , m-am aruncat in pat sa ma mai intend nitel , si ridicandu-ma m-am dus la geam sa ridic jaluzelele…need some natural light

Ridicand jaluzeaua , am vazut spre mirarea mea , ZAPADA.missed ya snow

Era destul de putina zapada , doar in mica gradina de langa geamul meu era zapada , in rest…acelasi imagine tampita si seaca a acestei zone.

Privind zapada , imi aminteam de anii trecuti , anii in care cu totii putem sa zicem ca eram fericiti , anii in care singurele griji erau somnul , mancatul si jucatul.

Imi aminteam de iarna acelei perioade in care pe vremea asta zapada acoperea orasul aproape in intregime , ii schimba fata cea trista si monotona, in una noua si placuta…snow can make the world look more sweet

Imi aminteam de cum ma uitam pe geam in acele zile , cum stateam cu sosetele de lana facute de bunica (mah,alea chiar tineau de cald).Stateam si asteptam sa ies afara sa ma dau cu sania de dealul care era aproape de mine.Si sa stau cu copii din vecinii  pe afara , si sa ne construim cetati de zapada , sa organizam batai cu zapada.era chiar placut.

Si acuma imi amintesc cum pe un vecin l-am inchis intr-un om de zapada , cum si piticania de mine punea zapada peste el , si cautam pietre sa le punem ca si nasturi , un morcov ca sin as si o oala drept palarie.

Saracu statea acolo si ingheta asteptand sa treaca o victima pe langa care s-o sperie….si asteptam si noi sa vina cineva ca sa radem putin.Noi stateam,asteptam , ne imaginam cum ar fi fost scena, pana cand a venit o fata din vecini , care a fost adusa sa vada omul de zapada construit.Cand aceasta sa apropiat de el, si l-a tras de nasul de morcov , omul de zapada incepea sa se miste , sa se darame si din el a iesit o creatura….una cu 2 maini,o gura, nas,ochi,urechi ,,,mm,cred ca era om.

Fata s-a speriat destul de rau , in timp ce noi cu totii radeam in zapada.Iar “omul de zapada” , si-a primit rasplata , o portie buna de ras , dar si un bonus de haine ude si o palma de la fata.Daca s-a intrebat mai tarziu daca a meritat…raspunsul era cu siguranta…It really worth it.

Zapada aceea minunata , gerul acela puternic care ingheta totul in calea sa , hainele ude , corpul care era cu totul amortit ,mai ales mainile , statul langa calorifer pentru a fi mai cald….chiar imi e dor de toate , toate acele lucruri , care acum nu mai suntL.din ce cauza?....oare?..Orgoliul uman, comoditatea umana.Daca la om ii trebe sa se simta cat mai bine , sa traiasca intr-un mediu pe placul sau , nu se gandeste la ce sacrifice , la ce frumuseti sacrifica doar pt ca el sa isi stimuleze orgoliul de “a trai bine”, ca EL sa “traiasca bine” , nu se gandeste distruge “binele” altora…..orgoliu tampit

Uneori ma intreb , cum pot unii sa sacrifice asemenea frumuseti ?e trist.Ma bucur ca am reusit sa  prind acele vremuri in care iarna chiar era iarna, in care zapada era si in aceste zone, nu numai la munte.I want the snow back.

Acum o sa ma pun sa ma uit la niste vechi poze , prin care sa imi amintesc de iarna de candva , caci in realitate , in prezent , iarna nu mai inseamna zapada , inseamna doar noroi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu