marți, 2 iunie 2009

Existenta

Exista Dumnezeu? 


 De cand eram mic , si ma uitam la cer , ma intrebam mereu…oare ce se afla dupa acea patura albastra?...iar sub pamant , poti sapa la infinit si nu descoperi nimic , sau ajungi in China , cum arata in desene. 
 Din desene si carti(de copii) am aflat ca dupa aceasta “patura albastra” se afla Luna , spatial cosmic si multe planete de fel de fel de culori....dar am intrebat-o si pe mama , iar ea mi-a dat un raspuns care ma facut sa-mi imaginez acea lume. Ea mi-a povestit ca sus , dupa nori si acea “patura albastra” se afla Raiul, un loc de unde vegheaza asupra noastra , a oamenilor , Creatorul nostru , Dumnezeu , alaturi de Duhul Sfant si Jesus , alaturi de multi alti sfinti si ingeri. 
 A inceput apoi sa imi povesteasca ca in acel loc , exista numai bine , numai fericire , si imi amintesc si acum prima imagine care mi-am facut-o despre Rai. Un loc care se afla desupra norilor , care apare dupa un moment scurt in care ochii iti sunt orbiti de lumina soarelui , si incet imi apare in fata imaginea Raiului , un colt de lume , cu o padure fara de sfarsit in care gasesti multe fantani , cascade , orice fel de animale , chiar si pradatoare care nu se ataca intre ele , si oameni , cu totii imbracati in haine albe si cu totii tineri si fericiti.....iar apoi a inceput sa imi povesteasca de Iad , acel loc ascuns sub pamant , loc al suferintei . Un loc ca o pestera in care singura lumina , e cea provenita din sufletele celor morti , sau ce a mai ramas din ele...dar si aceea e prea slaba ca sa lumineze acel loc incat sa vezi totul. In acel loc vezi peste tot numai oameni chinuiti de demoni , loc care cand mi l-am imaginat , a inceput sa ma cuprinda o frica de acel loc. 
 Dar dupa un timp , am inceput sa ma mai gandesc , si mi-am pus tot mai des intrebarea ‘’Oare exista cu adevarat Dumnezeu ? ‘’. 
 La inceput , ma mustra constiinta , crezand ca daca ma intreb acest lucru , acel Dumnezeu va afla si ma va pedepsi facandu-mi diverse accidente sau lucruri neplacute , lucruri care pot fi considerate pur ghion , iar de fiecare data cand pateam ceva rau , ma gandeam ca din cauza ca incercam sa gasesc raspunsuri la intrebari considerate blasfemice. 
 Dar , am inceput sa ma gandesc tot mai des la acest lucru si cum sa scap de aceasta « bariera » ce statea intre mine si libertatea de a cauta raspunsuri , si am aflat printre miile de ganduri ce-mi treceau prin cap , de constiinta, ea era acea « bariera ».M-am gandit ca e logic ca aceasta constiinta a mea sa imi zica ca e rau ce fac , deoarece mi-a fost creata o constiinta care sa imi zica , ca nu am voie sa ma indoiesc de acel Creator , ca el poate sa imi ia viata , sa ma transforme in non-existenta , sa ma faca sa devin un vid...sau sa ma trimita in acel loc numit IAD... 
 Dar m-am gandit , ca a fost creat acel liber arbitru , si daca Dumnezeu ma pedepseste doar ca sa fiu cum vrea El , se incalca liberul arbitru , caci in liberul arbitru se zice ca omul alege intre bine si rau , iar cele doua forte nu au voie sa intervina direct asupra omului, iar asa am reusit sa scap de aceasta « bariera »,numita si constiinta , constiinta care imi zice ca daca o sa caut raspunsuri o sa sufar. 
 Apoi nemaiavand acea « bariera » , am inceput sa caut linistit raspunsuri despre adevarul existentei unui Creator.Dar m-am intrebat , daca nu exista , pot oare sa ajung sa nu cred absolut deloc ca nu exista , deoarece in jurul meu , majoritatea oamenilor cred in El , iar eu cum am fost crescut intr-o mentalitate crestina , nu am cum sa ajung la un punct in care sa nu cred ca exista acel Creator , sau sa ajung acolo , dar sa nu imi mai pun deloc intrebari de genu ‘’Oare chiar exista ?...Oare m-am inselat ca nu exista deloc ?...Oare cand o sa ma aflu in patul mortii , oare o sa fiu o leguma dupa ce mor , oare o sa ajung in Iad si la acea suferinta vesnica ?..’’si multe altele. 
 In acest moment , in care am scris aceste randuri , am ajuns la o concluzie sau idee despre existenta unui Creator, si m-am gandit sa o scriu ca sa o impartesc si altora si sa ascult si alte pareri despre. 
 Drumul parcus spre aceasta idee e destul de lung si mult prea mult de povestit , de aia as vrea sa scriu doar acest raspuns,sau idee , care o am acum despre existentialismul Creatorului. 
 Creatorul , cel ce a creat aceasta lume , a fost definit mai intai ca o divinitate , o fiinta superioara omului , care este o forma de existenta spirituala , adica ceva care nu poate fi determinat fizic(povestea aceasta cred ca o stiti cu totii , si nu are rost so zic toata , dar o so zoc doar pe scurt,pentru cateva idei care imi vor trebui).Acesta a creat lumea aceasta in “7 zile” , adica 7 procese creatoare a acestei lumi , si a creat o creatura dupa “chipul si asemanarea sa”..adica omul.Aceasta teorie devine tot mai invechita , si nu iti da un raspuns prea concret despre crearea lumii in care traim , asa ca oamenii de stiinta au creat teoria « Big Bang-ului » , o teorie destul de credibila in care sunt prezentate etapele crearii acestei lumi , dar...nu are un inceput concret , totul incepe cu acea explozie , dar nu exista nimic despre ce sa fi fost...iar teoria Big Bang-ului , nu incepe din momentul exploziei ci incepe de la 10 la puterea -34 secunde după Big Bang. Deci tot nu prea m-am lamurit....asa ca mi-am creat urmatoarea idee. 
 Vidul , in care teoria Big Bang-ului zice ca se extinde Universul , a existat dintotdeauna , dar cum noi traim , cum noi existam si cum mereu trebuie sa existe o forta opusa vidului , dupa cum zice filozofia ca « nu poate exista bine fara rau » , a existat alaturi de vid « materia ». Materia , ce e aceasta materie ?...materia e tot ce se poate simti de noi , iar noi ce suntem?..o bucata de materie , adica o bucata din “materia” care o simtit , deci..noi simtit doar ceea ce e materie , iar ceea ce nu putem simti sau demonstra fizic , spunem ca e antiteza noastra , a materiei , vidul. In alte cuvinte materia e lumea noastra...dar....daca ar exista DOAR vid si materie , noi cum am ajuns in acest stadiu , noi cum am ajuns in prezent....dar ar exista doar vid si materie , de ce exista evolutia , timpul...nu ar trebui sa fie totul static?..sa fie “o bucata” de vid si “o bucata” de materie si ele sa “stea una langa alta”. 
 Poate asa ar fi trebuit sa fie , dar pe langa materie si vid a mai intervenit o forta, care a influentat si modelat materia , si o face sa se exinda in vid , sau in ceva mai vid decat insusi vidul , dar nu poate fi gandit. 
 Crezi acea presupusa “explozie” , sau mai bine zis , inceputul material care il cunoastem , a existat , sau..dupa acea explozie , numarul infinit sau imposibil de ajuns de mintea umana de bucati de materie care s-a imprastiat si a format aceasta lume , de ce lucru au fost “miscate” , sau....daca nu exista nimic care sa le fi “miscat” , nu ar fi trebuit ca acele bucati de materie sa fie statice si sa nu reactioneze intre ele? 
 Teoria evolutionista , care se bazeaza pe “selectia naturala” si pe combinarea genelor si crearea unora noi influentate de mediu. Dar aceasta selectie si combinare a genelor , nu e coordonata de “ceva”?...sau cum se “misca motorul” acestor lucruri? 
 Dupa parerea mea , pe langa vid si materie , mai exista o forta , din care o bucata este numita de oameni ‘ratiune”.Aceasta “ratiune” este ceea ce a controlat modul in care materia s-a desfasurat pentru a crea lumea pana in zilele de azi. Aceasta “ratiune” a coordonat modul in care lumea a evoluat.Poate aceasta “ratiune” este ceea ce a creat vidul si material ( reprezentate si prin lumina si intuneric)…. 
 Deci , exista “ratiunea” care a creat materia si vidul , si care a “ales” sa influenteze materia , dar poate a ales si vidul sa il influenteze , dar asta nu avem cum sa stim caci ne aflat in “materie” si nu puteam “vedea pe cealalta parte” unde se afla vidul. 
 Acea explozie a Big Bang-ului , reprezinta inceputul modelarii materiei de catre acea “ratiune”....dupa care materia s-a imprastiat si a inceput sa parcurga un drum de creare , ca sa se ajunga pana in ziua de azi,pana in secunda in care citesti aceaste randuri si continua sa modeleze si creeze lumea aceasta materiala. 
 Pana aici , se poate zice ca stiinta si religia au explicatia comuna , caci in amandoua este spus acelasi lucru , doar ca fiecare are modul sau de a zice. Doar ca stiinta nu recunoaste aceasta “ratiune” , iar religia o numeste divinitate , Dumnezeu , Creatorul. 
 Iar in aceasta lume , ratiunea , sau o bucata din ea , este comuna unei specii , numita om. 
 Religia spune ca omul a fost creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu (“ratiunea”). Acest lucru este adevarat pentru ca , omul are “chipul lui Dumnezeu” , adica ratiunea si asemanarea , adica omul are capacitatea de a “crea” si are DOAR o bucata din ratiune. 
 Dar cum numim aceasta “ratiune” care o avem in noi?...majoritatea o numim “suflet” .Si existenta acestui “suflet” este adevarata pentru ca , noi cand luam o decizie , de ce luam acea decizie?..ce ne face capabili sa luam decizii? 
 Stiinta explica acest lucru prin capacitatile sistemului nervos...dar , doar acest sistem ne face sa gandim ?...nu ar trebui ca acest sistem sa fie coordonat de ceva ?.... 
 Raspunsul meu este da , iar acel lucru ce ne coordoneaza e « ratiune » , sufletul nostru , persoana noastra , bucata care o numim « noi » din acel Dumnezeu (ratiune). 
 Iar daca oamenii numesc acea “ratiune” Dumnezeu , asa am sa o numesc si eu , si am sa o incadrez in credinta mea prezentata mai sus.  
 Va multumesc ca ati citit , si sper ca am reusit sa va raspund la niste intrebari legate de crearea acestei lumi si despre existenta unui « Dumnezeu « .


2 comentarii:

  1. sunt foaaarte multe lucruri la care as dorri sa te contrazic.Insa te las sa iti descoperi tu singur adevaratele principii sau mai bine zis adevaratele temelii ale credintei tale.
    Eu una sunt la jumatatea drumului dintre a dovedii ca nu sau este acea divinitate.
    Daca ajungi sa te gandesti ca poate vei fii pedepsit pentru gandurile tale care neaga existenta celui de sus, atunci subconstientul tau tinde sa incline balanta intrebarilor tale spre raspunsul "Da sigur este"
    Problema e ca,de altfel normal fiind, fiecare parinte isi face datoria de a-si creste copii ca pe adevarati credinciosi.Asa cum mama ta ti-a povestit despre rai/iad...asta ramane in subconstientul rau, care iti da tot felu de intrebari.Ceea ce trebuie tu sa faci este sa te documentezi mult, foarte mult chiar ca sa ai dreptul sa spui o afirmatie.Ca sa iti poti sustine cu tarie virtutile
    Am o singura intrebare si nu trebuie sa imi raspunzi.Da-ti raspunsul tie!Ai citit Biblia?Daca nu ai facut`o, ar fi bine sa incepi sa o citesti inainte de a demara discutii.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Slujiti Domnului cu frica, si bucurati-va, tremurind."

    Psalmul 2:11

    RăspundețiȘtergere